נתניהו: "אקדם בנייה של 1,060 יחידות דיור במזרח ירושלים"

חדשות קול חי No Comments on נתניהו: "אקדם בנייה של 1,060 יחידות דיור במזרח ירושלים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (שני) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לקדם בנייה של 1,060 יחידות דיור חדשות – 660 ברמת שלמה ו-400 בשכונת הר חומה בעיר.

בנוסף, הורה ראש הממשלה לקדם את בניית התשתיות הנרחבות לפיתוח בשטחי יהודה ושומרון.

על פי הדיווחים, ביום רביעי האחרון נועד נתניהו עם השר נפתלי בנט, שאיים בעבר לערער על יציבות הקואליציה אם לא תיפסק הקפאת הבנייה בשטחים. בפגישה נכחו שר הבינוי והשיכון אורי אריאל וזאב (זמביש) חבר – מראשי מועצת יש"ע וממובילי ההתיישבות ביהודה ושומרון. במהלך הפגישה אמר בנט לנתניהו כי ברור שלבני ולפיד אינם מעוניינים בבחירות וכי עליו לנצל מצב זה על מנת לאשר בנייה ביהודה ושומרון.

לאחר פגישתם, החל משא ומתן מתקדם בין מועצת יש"ע לבין לשכת ראש הממשלה. במסגרת העסקה מסתמן כי יאושרו כאלפיים יחידות דיור – רובן המכריע בגושי ההתיישבות. חלק מהבנייה, כך מסתמן, תתבצע גם ביישובים כמו עלי זהב – שהכללתם בגושי ההתיישבות נתונה במחלוקת.

גורמים  מדיני הזהיר אמש כי "נתניהו צפוי להיתקל בחזית בינלאומית רחבה המתנגדת לבנייה בהתנחלויות. כשאין משא ומתן, יכולת התמרון של נתניהו שואפת לאפס".

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה גם היא אמש כי "הפחד לומר בקול שיש הקפאה מחוץ לגושים יוביל לפגיעה בגושים עצמם. תכנית הבנייה, גם אם בגושים, במציאות הנפיצה הזאת שלנו, היא חסרת אחריות ביטחונית ומדינית".



0 תגובות